I väntan på att omvandling av bilder skall ske så tänke jag var lite vild och galen och blogga lite.  Ja helt galet jag vet. Har ju inte bloggat på tusen år.

Det är inte så att jag har haft något att blogga om tvärt om så är det extra rörigt i mitt huvud.

Saker som om nu Jesus levde varför gjord han bara saker de 3 sista åren av sitt 33 åriga liv.

Gick han i 30 år och bara tittade på svältand och spetälska och tänkte ja ja jag får väll ta tag i det senart. Kan någon ge mig svaret vore jag tacksam de skulle göra mina tankar lite lugnare.

Vet inte varför just tankar om Jesus kommer upp speciellt andlig är jag  nog inte.

Men denna vecka var jag på begravning och med tanke på att jag förra veckan fick denna underliga tanke i min skalle så vart det bara rörigare i min skalle med allt prat om jesus guds son på begravningen.

 

 

Känns inte riktigt rättvist att ta upp just detta i samband med denna begravning,

begravningen var vacker eller vad man säger om en begravning. och prästen var bra.

och trotts alla tårar så var det ett lugn som infanns sig.

jag kan inte finna ord men som  min man som aldrig säger något om andligt eller dylikt sa efter begravningen att han kände Nils närvaro och att när det var som mest sorgligt kändes det som om Nils pratade till honom. 

 

Men ni som följt mig vet att jag är allt annat än rätt timing och dylikt.

Katjastrofia är mitt namn.

 

 

Men om jag skippar mina funderingar om gud hit och dit.

 

Lustigt min hjärna är har härjat vilt hela veckan och nu just nu blev det stopp.

Super då läger jag ner bloggande för denna gång och går och hinkar i mig lite vatten i väntan på att datorn ska jobba klart.

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Georgios

Vi har saknat dig, välkommen tillbaka

2008-11-27 @ 15:22:06
Postat av: Daniel

Åh katja! Härligt du skriver.... fast det visste jag redan...



Ja varför gjorde inte jesus något innan 30 års ålder. Tror att det har att göra med att det krävs en ca 30 år för en människa för att riktigt komma till insikt med saker och ting. Det är först då man når det andliga. Blir hel i sig själv och det man är och vet vilken väg man vill gå. Det är först då man kan hjälpa andra!

2008-11-28 @ 15:42:43
URL: http://www.myspace.com/nostralove
Postat av: Alle vi som kjenner deg vet at du er andlig, uten at det det nødvendigt vis er jesus du ser og kommenuserer med:) igår hørte jeg på thåstrøm, lisa ekdahl, oktober project, da tenkte jeg på den tiden jeg hadde kjærlighetssorg, og deg som terapeut:)

2008-11-30 @ 15:58:23
Postat av: Fra ulle-bulle

2008-11-30 @ 15:59:44
Postat av: ikke kommenuserer , snakke om ordblind

2008-11-30 @ 16:00:55
Postat av: ikke kommenuserer , snakke om ordblind

2008-11-30 @ 16:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0