Min telefon blev kvar hemma och inte känner jag mig handikappad för det. Snarare en frid i mitt sinne. Äntligen en dag utan att telefonen ringer var 10 minut var min första tanke. Sen började Georgios telefon ringa.

Georgios lämnade sin mobil med mig och tog sedan med sig min telefon hemifrån. Georgios var min sekreterare idag och ringde mig så fort någon ringt min telefon.

Nu är han utbränd. I allfall vill jag tro det. Han sa till Linda att han nu förstod mig att jag kan bli trött för att min telefon ringer hela dagen hela tiden. ( vilket är bra )

Han fick åka hem tidigare från jobbet idag för han mådde inget bra. Vekling han klara inte av en dag med telefon ringande hela tiden.

 

Nu ska jag inte klaga det är ju bra att jag har massor att göra och jag har ju valt att jobba med något jag älskar.

 

När jag nu tänker på mobiltelefoner så kom jag att tänka på dagens födelsedags barn.Jag och linda har testat ringa Jessica ca 5 gånger. Vi hade till och med en inövad sång.Linda skulle sjunga opera och jag skulle rappa.

Men första gångerna så tutade det upptaget och nu kommer vi inte fram. Så nu vägrar vi gratta dig om du nu får för dig att läsa detta.

 

Just nu har jag valt att blogga medan jag omvandlar raw filer till jpegar.

Tidigare idag valde jag att mata  Linda med löv under tiden min dator jobbade.

Linda sa att hon kunde äta bladen för jag viste inte var bowie hade pissat. Smart drag  Linda. Genast räknade jag ut Bowies höjd och vart han kan ha tänkas kissat och tog dem  och matade Linda. 

När  Linda och Marlene vara små så brukade jag jaga dem runt huset bara för att visa vem som var starkast.. De var ena veka systrar och jag hade inga problem med att mata dem med gräs. Ni som vet att mina systrar är 8 och 7 år yngre kanske tycker att det var grymt av mig. Till er vill jag säga!  Nu har min systrar vuxit i kapp mig både ålders mässigt och kroppsligt och jag kan fortfarande mata dem med gräs. Vart vill jag komma med detta resonemang kan man fråga sig.?!?

Jag vet inte riktigt men att mata små syskon med gräs är en bra uppfostran. Pröva på det vet jag och dina syskon kommer att vara dig evigt tacksamma för att de lärt sig äta grönt.

 

 

 

Jessica kom just in och sken som en sol. När jag tänker efter så har solen slutat skina sedan hon gick så hon var nog dagens sol.

Jag grattade henne inte som en normal människa skulle jag surade mest för att hon inte svarat när jag och linda skulle sjunga.

 

Så mitt tjurande gick ut på att tjura och inte gratulera henne på sin födelsedag och de faktum  att hon dessutom blivit förlovad under dagen borde ha fått mig att kasta mig över henne och gratulera men katjastrofia började tjata om tårta.

Och när jag inte tjatade om tårta så retade jag henne allt jag kunde.

Jag är en sådan fin och ödmjuk vän så att hälften vore nog. 

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig

 

 


Kommentarer
Postat av: Annina

"Helvetet måste vara en plats där det ringer telefoner precis hela tiden" sa min f.d. kollega Federica kl 19 en fredag när vi inte lyckades gå hem för det bara ringde och ringde. Efter att ha läst ditt inlägg så har jag igen fått bekräftat att hon har helt rätt i det hon sa! Alltså är det viktigt att vara en god människa.

2008-10-15 @ 17:34:32
Postat av: Anonym

Han var super trevlig! Ge Cred! ;)

2008-10-15 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0