Har ni saknat mig? Jag har saknat mig. Förkyld feber huvudvärk och bihålorna har hållit mig borta. I en dvala har jag jobbat av massor som legat i hög och är nästan fri.

 

I min feber yra har jag lyssnat på En Geishas memoarer. En bok jag läste för längesedan och jag har även sett filmen. En helt underbar bok och ni som inte läst ännu måste genast göra det.

Funkar även att låna på biblotekets online site. www.elib.se där lånar man gratis om man bara har en ett låne kort.

En bok jag även lyssnade på denna vecka är The secret. Denna bok som jag hört så mycket om gjorde mig bara förbannad i slut ändan.

Kändes som sektvarning Livets ord ”here i come.”

Vissa saker kan jag tro att man kan tänka sig till ett bättre jag och om man omger sig med kärlek och försöker ändra negativa tankar.

Men att påstå att stora olyckor och hemska händelser som tagit massa människors liv. Beror på att det som drabbas dragit till sig det är helt enkelt helt fuckat.

Samma sak som att påstå att en själ som tänker rätt inte drabbas av sjukdomar och att the secret kan bota alla sjukdomar

 

Jag trodde att boken skulle vara en bok som skulle ändra min tanke gång. Men i det stora hela gjorde det mig irriterad. Så är det någon bok jag ger massor med minus så är det just The secret. Allt det materialistiska i boken gör mig spyfärdig samt  alla kan få den bilen de drömt om, om det bara tänker rätta tankar. Miljö aspekten är får inte ens utrymme i denna bok som jag hört så många hyllat. Så irriterad som jag nu är vid bara tanken av the secret gör att den får 10 spyor i betyg från mig.

 

Förra veckan lyssnade jag  Theodor Kallifatides bok Vänner och Älskade.

Hans språk är bara helt fantastikt. Att dessutom Sven Wolter är uppläsare av denna ljudbok är ett stort plus.

Boken i säg var inte min favorit av honom men vissa dela av boken var otroligt vackra och tänkvärda.

Så ska du läsa  en Theodor Kallifatides bok skulle jag rekommendera En kvinna att älska.

Den boken var en hyllning till hans väninna och han  har genom att skriva den boken rest ett minne sten för denna kvinna som stod honom så nära. Jag läste ut den boken i ett svep en av de få böckerna jag läst högt. Jag vet inte varför jag låg den natten och läste denna bok högt och grät som ett litet barn för hans vackra känslor och minnen. 

 

En brun hårig sjuk sköterska.

Eller en Brunhårig sjuksköterska  

 

Om särskrivningarnas mästarinna så läs de två meningar och se vilka bilder som framkallas i din hjärna

Swingeling. 

Nu ska jag skalla kudden. boken som ska få mig att sova sött är Självkänsla på djupet av Märta Cullberg weston 

Har någon av er en lite kritisk röst i dig? Jag ska döpa min har ni något bra namn förslag.?Anthony mills

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Annina

Jag har saknat dig. Jag tycker jättemycket om The secret. Tänker att man får ta till sig de delar som passar en och skita i resten. Jag läser delar i den ibland som inspiration och då blir jag genast på lite bättre humör! Kram från pizza-land mmmmmmmm

2008-10-25 @ 17:12:52
Postat av: Eimi Amanda Devine

katja.. jag vill plåtaaaas.. voill plåas massor innan magen blir stor och äve när magen blir stor hihiih..

2008-10-26 @ 08:00:29
URL: http://platinumpussy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0