Stolt som jag var över att ha klarat av gårdagen jobbat fast jag kände mig sjuk och ynklig så intalade jag mig att jag minsann inte var en vek stockholmare utan en man ska inte vara blödig om man är från norrland.

Vad som sen drabbade mig idag vet jag inte ens om jag borde skriva här.

Ni som följer min blogg vet att jag höll på att jobba halva natten. Sen somnade jag som ett litet barn.

Klockan 15.40 vaknade jag och insåg att min telefon hade dött. Panikartat slängde jag mig ur sängen sprang upp för trappan och letade rätt på mobil laddaren kändes som tusen år innan jag fick igång telefon. Började leta efter telefon numret i min telefon lista och upptäckte att jag inte hade något nummer kvar för att telefonen ringde hela gårdagen så listan för mottagna nummer hade raderat just denna kunds nummer.

Tänkte sedan att hon kanske trotts att jag sagt att man inte ska lämna meddelanden så kanske det fans en möjlighet att hon lämnat ett meddelande.

Det hade hon. Genast tryckte jag på ring upp. Detta nummer kan inte nås för tillfället.

Fy fabian vad jag fick panik när jag sedan insåg att för att kunna åter lyssna av de meddelandet igen var jag tvungen att lyssna av de andra meddelandena. Och trotts att jag säger att DE SKA INTE LÄMNA ETT MEDDELANDE UTAN SMS ELLER MAILA

Så hade 49 stycken lämnat meddelande…

I hopp om att få tag i denna kvinna som tagit sig till staden med sina barn och stått utanför i regnet så tryckte jag på att radera meddelande 49 gånger för att få komma till min sparade meddelanden. Åter igen så insåg jag att det inte gick att komma fram på den telefonen.

Efter att ha insett att jag klantat mig och min förkylning och feber säkerligen  straffar mig för att jag inte vilar upp mig utan jobbar jobbar jobbar  när jag borde vänta och bli frisk innan jag fortsätter med att jobba 24 timmar året runt.

Yr nyvaken och febrig så tog jag mig lite Alvedon och tänkte att jag borde ta mig till fru karlsson och få något att äta. Georgios hade låst in mig i studion och lagt nycklarna i brevlådan. När jag skulle ta mig ut så insåg jag att han låst överlåset  så när jag satt in nycken i det övre låset så fastnade nyckeln och jag kunde varken vrida låset eller ta ut nyckeln igen.

Jag drog och drog så att min nyckelknippa lossade och jag höll på att ramla och slå mig.

Förtvivlad ringde jag min man och halvt desperat sa / skrek jag att jag var inlåst.

Ringde sedan Gustav min granne för att se om Jessica möjligen lämnat sin nyckelknippa hemma när hon for till Luleå. Men icke sa nicke. Gustav lät lugn och sa att han skulle komma och hjälpa mig. När jag la på och väntade på att han skulle komma såg jag på gallret på dörren och tänkte att det spelar ju ingen roll om han slår in rutan jag kommer ju ändå inte ut.

Tanken att slå in rutan var nog inte en del av Gustavs plan. Lugn och sansad sa han att han drog in dörren och jag skulle lirka hit och dit med nyckeln så skulle jag få ut den..

LUGN OCH FÖRSIKTIGT. Jag hade ju bara försökt med våld. Och hade föreställt mig att Gustav skulle slå in rutan.

Men lugnt gick bra. Jag fick ut nyckeln och kunde genom brevlådan räcka Gustav nyckeln och lycka var att kunna komma ut.

Linda min syster yster mötte upp mig och Gustav på fru karlsson.

I studion hörde jag linda svära, upp för trappa kom ett tandlöst monster. 


Kommentarer
Postat av: Linn

Tjäna mors...

Vill du bli utnämnd till veckans blogg?

Anmäl dig här:

http://underbartful.blogg.se/2008/october/veckans-blogg.html

Du kan även vinna ett par örhängen GRATIS här:

http://underbartful.blogg.se/2008/october/orhangen-lottas

2008-10-30 @ 22:59:36
URL: http://underbartful.blogg.se/
Postat av: Annina

Jamen jisses!! Men du fick ju sova ut i alla fall! :-)

2008-10-31 @ 10:34:53
Postat av: Therese

haha, jag tycker så synd om henne. liiiite klantig kanske, men vem är inte det :D haha

tack för bilderna föresten, men var det alla?

2008-10-31 @ 10:56:40
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Linda

Katja, du har glömt en bild på Therese. en ballerina bild.

jag e lika snygg idag som på bilden, eftersom min tandläkare HADE STÄNGT!!! IDAG! JUST PRECIS IDAG!

2008-10-31 @ 23:44:17
URL: http://lindamoonlight.blogg.se/
Postat av: Georgios

hej sötis nu vill jag ha nya inlägg!!!

2008-11-02 @ 22:41:51
Postat av: Dena

Din lur e avstängd puh..jag ville prata lite med dig!

2008-11-03 @ 16:56:34
URL: http://denas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0