I mitt försök att få min nya site upp så går jag igenom lite dvd skivor  från för . 
Jag gör mitt bästa för att inte bara jobba på med min site och få den klar. 
Givetvis måste jag gå igenom alla dvd skivor, tänk om jag missat något.
Någon bild som jag bara måste ha med på min site...

Idag hittade jag ingen sådan bild. men jag hittade några bilder jag tog på Alexander Schöld

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Jag borde sova men jag blir så rastlös när jag inte har någon skön ljudbok som jag kan lyssna i väntan på John Blund...
Har snart gått igenom biblioteket  online utbud.

Jag blev glatt överaskad när jag hittade www.elib.se och insåg att jag inte behöver ruinera mig pgd av mitt nya missbruk.
Man kan lyssna online allt man behöver är ett lånekort. 
Men nu börjar de dåliga utbudet gå mig på nerverna. jag lyssnar i snitt på 3 ljudböcker i veckan ibland mer. 
Förr läste jag men mitt svåra databeroende fick mig att lyssna mig igenom filmer och tv medans jag satt och jobbade och när jag väl upptäckte fenomenet ljudböcker var jag fast.

Nu  behöver jag aldrig lägga ifrån mig datorn. Jag kan jobba tills ögonen går igen av sig själv, inte behöver jag heller ta bort blicken från datorn för att se var som händer om tv .Inte heller behöver jag  våndas åt att jag borde jobba när jag är sugen på att  läsa en bok. 

Det tråkiga är att min man inte riktigt uppskattar att ligga och höra ljudbok efter ljudbok. 
Om uppläsaren och författaren är tillräckligt bra så går ljudboken i ett hela natten och halva dagen tills jag nått mitt slut.

Jag verkligen avskyr att skiljas från en bra bok... Det är nästan som  sorg...  Delvis  beror det nog på att jag då genast måste ge mig ut på jakt och leta en ny bok att njuta av.

När jag läste hade jag betydligt större utval. 
Nu måste jag hitta en bok som finns som nerladdningsbar Mp3 eller som man kan lyssna på online. 
Sen måste jag oxå gilla uppläsarens röst.. Stör jag mig på rösten så ger jag den nya boken inte en chans...

Lyssnade nydligen på 
Djävulen och fröken Prym skriven av en mina favorit författare Paulo Coelho.

Boken var helt underbar och jag lyssnade på den 2 gånger i rad.  (Tvingade min man att lyssna andra gången.) UPPLÄSAREN VAR Mikael Persbrandt.
Vet inte vad det beror på men den mannen har något som jag inte kan sätta fingret på .. Han får bara mig att bli rastlös ,otålig och galen och samtidigt tam och ro fylld. Jag helt enkelt njuter av att höra han röst.. och jag tror att det är för att jag kopplar rösten samman med mannen.

Vist gillar jag att lyssna på Tomas Bolme. Men han är ju inte Persbrandt.


Vilket tjat om dilemma men ljudböcker. men detta är ett stort problem i  min lilla värld.

En stor orsak till att jag ligger här och skriver när kl är 2 och jag borde ha sovit för flera timmar sedan.
Hmm vad ska jag lyssna på.
Just  nu går En studie i rött av Arthur Conan Doyle ( 1859-1930)
Har problem med uppläsaren. men ska ge honom en chans.  

Så nu ska jag ta mig en Propavan och kela med Prozac. 

Swingeling




Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

snygga foton! kram på dig!

2008-09-15 @ 12:51:26
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Haha, honom har jag på min msn :)



tack så mycket, vad gulligt att du bryr dig! :)



Jag är för närvarande inlagd på Mando, så jag går alltså i behandling här. Min familj stöttar mig så mycket dom kan, eller, det är bara min mamma och Boyfriend som vet att jag är här. Men dom gör allt dom kan för att det ska gå bra för mig :)

2008-09-15 @ 16:25:37
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0