Far får får lamm, nej får får inte får, får lamm.


Jobba bör man annars dör man. Nja så gick den nog inte. eller?
Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man.

Kombinationen mycket jobb och svår huvudvärk den är inte den bästa.
Man ska inte klaga. det finns dem så har det värre. Äh de struntar jag i... MITT HUVUD GÖR ONT.
I en bok jag just läste. En blomma i Afrikas öken Så tar författaren upp detta att västvärlden inte vet vad ett hårt arbete är. 
När jag nu började denna mening om hur synd det är om mig hade jag inte riktigt räkna med att tankarna skulle välja att vända inriktning. Från att tycka synd om mig till att inse att jag ska minsann inte klaga. 

Från att ha tänkt att skriva om den nya folksjukdomen databeroende i  kombination av huvudvärk. 
vill jag nu gå över till Könstympning. 

Fast det är ju inte riktigt sant. Boken en Blomma i öken handlar om så mycket mer än bara könstympning, men ändå är det  just de avsnitten som handlar om detta som fastnat i mitt minne. 

vad beror det på att jag just kommer att på det?
Med tanke på alla böcker jag plöjt igenom så har jag samlat massa information. 

Vad jag undrar... om nu hjärnan funkar som en backupp hårdisk så skulle automatisk minnen från min barndom börja raderas ut och jag skulle bara minnas de senast  som hänt mig beroende på hur stort utrymme jag har i min hjärna ( antal hjärnceller.)  Men  kan någon tala om för mig varför ANNA KOMMER IHÅG SAKER jag frivilligt valt att glömma och inte förrän hon gått igenom händelsen med mig bit för bit och jag har förnekat detta gång på gång så kommer jag plötsligt ihåg att Anna inte bara sitter och jävlas med mig utan att hon har rätt.
Okej åter till hårdisken. 
Förutom Anna exemplet så kommer jag så tydligt ihåg saker från min barndom. 
Som när jag och pappa var ute och fiska och han skulle LÄRA MIG ATT META... jag satt och svängde med  fiskespöt åt alla håll hit och dit och upp och ner.  Pappa sa att man skulle bara skulle bara röra den upp och ner. Efter att jag fått upp 6 fiskar ville han byta sida på båten. Jag kommer ihåg ljuset. och att vi såg stugan från båten. .. jag tror att pappa hade en blå och röd flytväst. ( nu säger detta rätt stavningprogram att jag ska stava Flyttväst? ska jag det)
Hur kommer det sig att jag då har svårt att ibland att komma ihåg vad jag gjorde igår? eller att jag kommer ihåg vissa delar ur vissa böcker medan att jag kan läsa 2 - 3 kapitel av en bok innan jag inser att denna måsta jag har läst innan.

Kan någon där ute förklara hur min hjärna fungerar???
Samlar man på minnen som är kopplade till känslor och sen sorterar dem i en rangordning om hur och vilka som ska raderas och vilka som ska sparas.?


Nu ska jag vila min hjärna lite. innan den flippar ut helt och hållet. jag måste  få bort denna huvudplåga så jag kan jobba ihjäl mig i lugn och ro.

Skickar upp lite vardags bilder.  bilder som gör att jag mins dessa stunder. 
Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0