Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se eller vill ni boka en fotografering maila mig

Idag ska jag ner till Vedesta industri område och bosätta mig  men först måste jag avklara en fotografering trotts att det känns så otroligt irriterande och mitt hjärta gör ont av att inte ha min lilla gumma hemma.

Kl 5 imorse fick jag syn på min tjej och jag vara endast 2 meter ifrån henne när hon fick för sig att springa och givetvis sprang hon in backom ett stängsel med tagtråd över. Men jag pressade mig tillslut under en grind. Todde att min bröstkorg skulle gå sönder.  Men väl inne kunde jag inte hitta henne.

 

Jag har läst på flera ställen att när  en katt är på rymmen kan den uppföra sig som om det inte är din katt. Katten är inte lika rädd i mörker som i dagsljus. Den blir hungrig och vågar lämna sitt gömställe, kanske när ägaren ensam lockar på den med lugn röst och en skramlande torrfoderskål.
Ägaren bör leta ensam inom sitt sökområde. Flera personer och olika röster skrämmer katten.  Ljudnivån är lägre nattetid, katten kan höra ditt lockrop. Och du kan själv höra om katten jamar till svar.
Katten är rädd, vill gärna bli räddad, men vågar sig inte fram. Kanske sitter den bara några meter ifrån dig. Har du din katts jamande inspelat på band, spela upp det. Katten kanske svarar och förråder sitt gömställe.

 

 

 

 

Vi har fått in 3 samtal om att de sett katten i detta område. Och nu har äver 2 personer som jobbar i en där sa att det sett en liten svart katt.

 

Och jag fick höra att den hade traskat om kring där efter kl 7. I morse..

 

 

Det känns som en omöjlighet att fånga in henne i det område stängsel/ byggarbetsplats och skogsdungar. Men förhoppningsvis kommer hon inte kunna motstå katt maten. Frågan är bara hur jag får min katt att känna lukten av kattmat på ett sådant stort område.

 

 

 

Idag har jag varit där 3 vänder. En av väderna så erbjöd en av herrarna att han skulle kunna köpa mig en ny katt bara för att göra mig glad. Hmm nästa gång sa han att katten smakat gott och strök sig själv över magen…

 

Många tänker nog att det är ju bara en katt. Men så är inte fallet för mig känns det som om min hund har sprunget bort. Hon är lika mycket familjemedlem som mina hundar och min andra katt och jag orkar inte gråta längre så snälla söta underbara prozac låt oss fånga in dig i kväll .


Kommentarer
Postat av: Annina

Du kanske kan prova att strö ut lite torrfoder - en bit efter en annan - och där kattmaten slutar sitter du, eller så kanske du kan lämna hennes korg eller något om du har något. Lycka till jag håller tummarna!

2009-08-13 @ 15:23:46
URL: http://blog.annatherese.eu
Postat av: Jonna

Åh... Jag hoppas innerligt att din katt kommer till rätta!

Självklart är det inte bara en katt! Inte för dig! De som tycker så och gör som gubbens om strök sig över magen... De har aldrig älskat ett djur...



Goda råd är många... Men att sätta sig där helt lugnt där du såg henne senast, locka och ha något gott med dig?



Mvh

2009-08-30 @ 12:21:41
URL: http://lesanglotdesanges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0