Jag tänker ta och blir lite personlig.

Denna helg har speglas av tankar om relationer vänskap och kärlek.

Jag kan ibland tycka att jag kan låta patetisk när jag talar om för människor att jag har träffat manen i mitt liv. Han är mitt lugn och jag är hans storm han är min glöd och min eld

Han är min bästa vän. Hans ser mina brister och ser mina svagheter. Han stöttar mig igenom alla motgångar. Trotts alla mina brister så skulle han  aldrig ge mig konstruktiv kritik med avsikt att såra eller kontrollera mig.

 

Det finns en klar gräns mellan att vara ärlig och att ge kritik eller tycka och tänka.

Vissa saker gör man bara inte. Vissa saker säger man aldrig.

 

att förödmjuka och nedvärdera snarare än att man framför ett klagomål

att dominera och kontrollera, inte att ge konstruktiv kritik.

 

Jag hade en väninna hon fick mig alltid att skratta och jag trodde att hon var en ärlig och rak tjej.

 

Det tog ett bra tag innan jag insåg att gliringarna om hur jag såg ut och vad jag gjorde inte handlade om att vara rak eller ärlig.

Jag insåg att  vissa saker säger man inte till någon bara för att man har behov av att vara ärlig och rak.

Saker hon sa fick mig att börja ifrågasätta mig själv. Det fick mig att känna mig ful och väldligt liten i hennes sällskap

Samtidigt som jag satte henne på en pedistal.

 

Hon lyckades få andra att skratta åt mig medan jag var där på ett sätt som man helt enkelt inte gör.

Hon påpekade ständigt min vikt. Och på den tiden var jag en liten flicka men hon fick mig att känna mig otillräcklig.

Saker som hon sa som att Min man borde rulla ner i min sida av sängen för att jag måste ju väga lika mycket eller mer än min man.

Jag vill påpeka att jag då endast vägde 56 kilo.

Hon fick mig att börja tro att alla pratade illa om mig. Genom att påpeka att de tyckte si och så och jag var si och så och därför var det ju inte så konstigt att folk såg ner på mig..

Hon framstod alltid som perfekt medan jag kände mig världelös.

Jag tvivlade på att hon verkligen var så elak som jag tyckte. Jag kanske bara var överkänslig. Jag trodde att hon bara var ärlig och att det var min dåliga självkänsla som fick mig att må dåligt inte hennes raka och ärliga ord.

 

Vad jag nu senare insett om jag inte träffat min man så hade jag levt i förhållande av just detta slag.

En av mina första pojkvänner skallade min underbara killkompis bara för att han dansade brevid mig.

Den pojkvännen var allt man inte ska ha. Han började med att trycka ner mig med ord han berättade att varför han gjorde så berodde på att han haft ett ex som var ett sådan psyko och hon hade bedragit honom. Han talade om för mig hur ful jag var och vilka Hararetänder jag hade. ( detta sa han just för att jag sagt att jag blivit retad när jag var liten just för mina tänder.)

Han sa att jag hade en tjock mage jag vägde då 47 kilo och var 170

Han fick mig tillslut att välja en liten trä soffa att sova på medan han somnade sött.

Nästa dag var jag vackrast och underbaraste i världen.

Nästa dag spottade han mig i ansiktet just bara för jag inte lyssnade på hans problem.

Sista han gjorde när jag lämnade honom var att hota att han skulle förstöra mitt liv.

Han ringde och sa helt sjuka saker på min telefonsvarare och sa att han skulle döda mig.. han kom och bankade på min dörr i vad som kändes som en evighet när jag låg och gömde mig i säng. Jag så glad att jag inte släppt in han när han sedan bad om ursäkt för sitt beteende.

Han var 25 jag var 17.

 

 

Nu efter helgen har jag insett att jag har verkligen haft tur som hittat stora kärlek

Han kom in i mitt liv som en vit riddare. Han kom in och räddade mig från att just tro att jag inte var värld något bättre.

Gud vet hur mycket jag försökt att skrämma iväg honom

Georgios kom in i mitt liv just efter att jag slitit mig loss från svinet URBAN.

 

Man kan ju tänka inte undra på att hon tycker att hennes man är underbare efter att ha haft ett sådan förhållande.

 

Han är allt man kan önska sig och lite till. Trotts att han är lejon och har temperament så vet han när man ska slå ner näven och säga att nu har jag fått nog.

 Efter att ha levt med denna man i nästan 17 år har jag insett vilken Gud han är för mig.

Han skulle aldrig styra mig han skulle aldrig säga något som tog ner min självkänsla.

Vist kan han säga saker som att jag är slarvig, att borde hjälpa till mer eller att han är less på att jag gör saker på ett sätt eller dylikt.

 Han älskar när jag klär upp mig och när jag går ut.

Jag har frågat han varför han inte är svartsjuk när han vet att jag får andra mäns uppmärksamhet. Då säger han ”För att jag vet att du kommer hem till mig,”

 

Men trotts att jag gått upp i vikt får jag höra att jag är hans gudinna att han tycker jag är det vackraste som satts på denna jord.

Jag kan se hans värme hans kärlek och hans sätt att avguda och hur mycket att älskar mig.

Och vad som är det bästa av allt jag kan se att han skulle älska mig även om jag blev fet och gråhårig med massa rynkor.

 

Vår kärlek har överlevt och växt starkare genom dessa 17 år och inget kommer komma emellan oss.

Vad vi har lärt varandra är respekt för varandra och vi älskar varandra för just de människor vi är.

 

Ibland känns mitt liv som om jag lever i någon slags glassbubbla

 

Jag kan säga nu att sund kärlek gör inte ont.

Jag har lärt mig att ordet jag älskar dig så att det gör ont inte är bra kärlek.

Kärlek gör inte ont det gör dig stark.

 

Så Georgios jag älskar dig så jag finner inga ord för det som brinner i mitt hjärta.

Tack för den frihet du ger mig att vara den jag är och att du älskar mig just därför.

Tack för att du får mig att tro på mig själv och att du får mig att njuta av att vara just din kvinna. katja Elmen och Georgios georgantopoulos   I kalavrita  Foto Linda Månsson    Grekland Kalavryta 2007.07.28 Fotograf Linda Månsson

 


Kommentarer
Postat av: Georgios

Tack för att du är den du är. Min eviga kärlek är din.

2009-01-27 @ 09:07:35
Postat av: Annina

Åh vad fint! Skellefteå är den värsta hålan i hela världen tror jag, vilken himla tur att vi tog oss därifrån och lämnade alla psykon bakom oss.

2009-01-27 @ 12:29:19
Postat av: Christina

åh va vackert...fäller en tår!

2009-01-27 @ 16:15:25
URL: http://www.christinavalente.com
Postat av: Anonym

Åhhh så fint! Som sagt, om det skulle ta slut mellan er skulle jag sluta tro på kärleken!!! Den där Urban var till om med lillasyster rädd för!

2009-01-27 @ 16:20:47
Postat av: ullebulle

vakkert katja:)..

2009-01-27 @ 19:13:12
Postat av: Elva

Det är PRECIS så det ska kännas.

Jag är så himla glad över att ha träffat er och sett er kärlek till varandra. Det får mig att tro att jag och min man kan lyckas lika bra :)

2009-01-27 @ 19:22:26
URL: http://elvamakeup.blogg.se/
Postat av: Maria

Precis så känner jag för min äkta hälft Frank. Vilken lycka vi har fått när vi har fått dessa män till äkta hälftar.



Visst är det hemskt när man blir nedtryckt av någon man tror är ens vän,släkting eller pojkvän? nej, det är ingen kul alls.

2009-01-27 @ 22:11:27
URL: http://muym.blogg.se/
Postat av: Maria

Precis så känner jag för min äkta hälft Frank. Vilken lycka vi har fått när vi har fått dessa män till äkta hälftar.



Visst är det hemskt när man blir nedtryckt av någon man tror är ens vän,släkting eller pojkvän? nej, det är ingen kul alls.

2009-01-27 @ 22:12:58
URL: http://muym.blogg.se/
Postat av: jeanne

väldigt vackert skrivet, förstår du nu vad jag menar på att du är fantastisk på att skriva :-)

2009-01-28 @ 23:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0