Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig 

Källa: Lycklig man

"Vinden doftar så gott i ditt hår,
är det vinden som läker alla sår?
Jag är en lycklig man när jag är med dig.
Jag blir en annan än den jag annars är.
Bara du kan få mig att känna så här.
Jag är en lycklig man när jag är med dig."

Källa: Bartender

"Det enda jag ber om är:
Stäng av ditt förakt
Mitt öde är ett annat än ditt
Men vi styrs ändå av samma makt..."

Källa: Skuld

"Din skuld var som en smitta,
och den styr allt du gör
Vem gav dig den och varför?
Ska du bära den tills du dör?
Jag var hos dig så länge,
jag stannade så många år
Jag vill inte ha din sjuka,
jag har nog med mina sår"

 

En kvinna som hon

"Gud gav mej det här hjärtat den här själen.
Jag har gjort så mycket för att komma undan
Ständigt en flykt planerad till ett annat land
Jag har dansat på den vassa eggen.
Jag har jagats av kärlekens hundar
Nästan förlorat tron på kvinna och man
När jag gick uppför trappan
var det som om jag följde i spåren av en förlorad vän
från dom åren, dom goda åren
Jag ville ha vatten, jag ville ha liv,
jag ville ha kärlek
men det var torrt i mina brunnar
Jag hade aldrig räknat med en kvinna som hon"

 

 

Denna är till LINDA MIN SYSTER.

 

Hon sa: Räck ut din hand, jag vill att du blundar.
Och hon tog min hand och la den tätt mot sin mage.
Hon sa: Nu är vi en del av ett under.
Jag hade en älskling en gång.
Jag såg hennes soluppgång.
När hon bar liv blev hennes röst fyllt av skratt.

Alla dessa CITAT är från ULF LUNDELL han är min idol han skriver poesi som ingen annan kan.  Det lär komma frågor om hans texter. 

 


Kommentarer
Postat av: Sussie

Det är så snygga kort :)

2009-03-19 @ 01:30:05
Postat av: Sussie

med tanken på rubriken.. hur kommer det sig att du hunnit med tre inlägg på en kväll? ;)

2009-03-19 @ 01:32:12
Postat av: josephine

tack så mkt=)



gillar dina bilder!:)

2009-03-19 @ 07:23:47
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/
Postat av: Therese

åh ! :) yes!!!!

2009-03-19 @ 10:29:38
URL: http://theresemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0