Det känns konstigt att blogga om hur roligt vi hade igår.

I dag gick Georgios älskade morfar bort. Hur konstigt det än kan låta så fast att han var 96 år gammal så är det svårt att förstå att han är död.

Nisse var en underbar och varm person och han var älskad. Man kunde känna hans värme när man var nära honom.

Han och hans fru var / är våra förebilder.  Jag vill att mitt och georgios liv ska se ut som deras  har gjort när vi blir gamla. De har levt ett långt och rikt liv och även innan Nils dog kunde man se hur stark deras kärlek till varandra var.

 

De får mig att tänka på Theodors kallifatides bästa kärleksråd

1. Ge närhet och frihet.

2. Låt din humor tygla ditt humör.

3. Ge och kräv lojalitet.

4. Var fysiskt och själsligt generös.

5. Alla problem behöver inte lösas.

 

Jag förväntar mig inte att alla ska bli klokare över en dag. Det tar tid att leva.

 

De gånger jag träffade Ingrid och Nils tycktes jag se just detta i deras relation  till varandra.

 

Just nu tänker och känner för jag Ingrid för även om man på något sett måste vara förberedd på att livet snart kan ta slut när man är över nittio så har jag svårt att se hur jag skulle kunna klara mig utan min älskade man vid min sida.


Kommentarer
Postat av: Annina

Vad fint du har skrivit. Hälsa Georgios från mig, jag förstår att ni alla är ledsna. Min morfar var 97 när han gick bort och jag kan inte annat än vara glad att ha haft honom alla dessa år. Kanske blir man lite bortskämd och tar för givet att de alltid ska finnas här. Vad fint att ni kan ha Nils i minnet som en underbar förebild, för alltid! Kramar! Anna

2008-11-10 @ 10:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0