Hon kom farande in i mitt liv som en  varm vind om våren

Hon var hemma igen efter flera år hon visade dom läkta såren

Hennes röst vara gammal henens ögon var unga 

hon snodde en blond lock runt sin tunga

Hon sa älskad och sedd gör dig beredd jag vill bli älskad och sedd

Det var hon eller jag eller inget alls så jag lät henne vinna

Jag vara beredd att göra allt eller mer för en sån kvinna

Jag lät min hunger vila min törst lika så 

jag visste att det var vi två

 

Hon kom från vintern och jag från hösten vi fick en sommar i strömmarnas stad

Sen sa hon du ser mig inte längre som den jag är och din kärlek är bara en vacker fasad

 

Jag sa gå till gud om du vill ha någon som älskar dig alltid utan förbehåll och gränser

Vi är människor du och jag lika vilsna båda två vi skriker frihet och tar allt för guld som glänser 

hon försvann lika fort som hon kom med sitt skratt

och sin värme en vacker vår natt

 

Hon sa älskad och sedd gör dig beredd jag vill bli älskad och sedd

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


 

 

Ulf Lundell är helt enkelt den största poet vi har i Sverige.

Det känns som en evighet sen jag lyssnade på han.

Hans musik eller texter får mig att känna ro och på något lustigt sätt kan man nästan säga att när jag lyssnar på han går jag in i ett slags inre rum där jag inte kan känna stress-

De som verkligen känner mig de kopplar ihop Ulf  Lundell med mig.


När jag träffade min man så tyckte han inte alls om  Lundell.

Men nu går hans skivor i bilen även när jag inte är med.

Jag har svårt att tänka mig  ett  liv med någon som inte förstår sig på Ulf

Helt sjukt när jag tänker efter. Men kanske det beror på att jag genom ulf låtar känner mig hel  och det är viktig att den som är mig närmast förstår sig på ord och känslor som får mig att må bra.

Eller så är klockan bara för mycket och jag borde ha sovit för längesen. Men jag har varit usel på att blogga så i väntan på John Blund ska jag minsann blogga.

 

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig

 

  

 

I lördags var vi hos Rickard och Annika

Ett helt underbart par. Jag hamnade uppe i deras dotters rum.

Jag kammade och flätade alla hennes Barbies och jag fick inte lämna rummet förrän jag harde kammat och fläta alla . När jag var klar så var jag tvungen att städa medans hon vaktade dörren så att jag inte smet. Helt underbar liten tjej.

Medan vi väntade så fick jag pyssla lite. Vika svalor samtidigt som jag njöt av det goda vinet.

Även om jag är klar med att skaffa barn så kan jag inte komma ifrån att en liten tjej skulle jag sååååå gärna vilja ha. Vem ska annars ärva mina skor?

Jag ska minsann har flera hundra par innan jag dör .

 


 

 

Eva tänder en ciggaret lägger håret bakom örat

Hon säger jag vet att du vill stanna här  men  det är du som kan köra

Det är du som kan vägen du har varit där

Och du säger att ingen har sin egen sanning utan allting bara är

 

Hon lägger sina händer på borden och ler

Och säger det goda hur ska det kunna vinna

dom som jag mött har bara en sak i tankarna

Och det är vinna eller försvinna

 

Du gick med mig längs gatorna idag

Du såg det samma som jag

Ingen vet som gäller

Var och en har sin egna lag.

 

Ta mig till Damaskus

Jag är beredd jag är klar

Med att försöka sköta livet själ

Jag vill ha ett svar

Ta mig till Damaskus

Ta mig dit ikväll

 

Mina sår tycks aldrig läkas

Och jag har förlorat varenda duell

 

Eva lägger undan sina böcker och ser ut genom fönster

Hon säger att sida efter sida har jag läst men har inte hittat något  bryter mönster

Som om tiden stått stilla ingenting tyckes hänt

Vi lever i det moderna världen vi är fronten med det svarta ljust tänt.

 


 Jag visste att du var påväg igen du sa inte ett ord på flera dar.

Du satt vid fönstret och såg ut som om du inte hade någonting kvar

Har din lust att ser igenom allt och din hunger efter liv

Nu ligger du ner igen och under kudden har du en kniv.

 

Och telefon luren är avlagd och det är dimma igen

När ska du nånsin lära dig att ta hand om  dig själv igen

Här kommer vi som ska hjälpa dig upp igen

Vad vill du ha av oss ögon öron och sen

När du ligger ensam i ditt rum på avdelning 3 är du fri då

Får du du äntligen vara ifred

 

Din skuld är som en smitta och den styr allt du gör

Vem gav den och varför ska du bära den tills du dör

Jag var hos dig i sä länge Jag stannade så många år

Jag vill inte ha din sjuka jag har nog med min sår

 

Du är ensam du är maktlös så det är makten du vill ha

Så du pressar oss med döden så vi kan få betala för en da

 

 


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Annina

Är det din examensklänning från Skellefteå 1991 som jag ser på bilden?? Underbart sätt att återanvända den! Min tror jag krymte i tvätten, kanske blev den offer för MODE...... Men söta var vi på den tiden! Som socker!

2008-11-04 @ 11:46:54
Postat av: Dena

madame! vart har du tagit vägen, nu missade du eventuellt ett grymt jobb! pling pling

2008-11-04 @ 15:01:15
URL: http://denas.blogg.se/
Postat av: Grannen

Nere vid Zinkensdamm en juninatt

gick jag och undrade var jag hade vart.

På Hornsgatans öde stråk mötte jag dej.

Vi gjorde sällskap hem.

Vi gick hem till mej



Sällan visad ömhet

brann som en glöd i mej

Och ett barn i trasor

skrek efter bröd i dej.

Solens första strålar

kom genom rutans skumma glans

och en koltrast satt och sjöng

på ett tak någonstans.



Och när vi vaknade

föll regnet ner.

Vi köpte rom och frukt och något mer.

På Tantolundens golv av gräs

under blad och gren

där låg vi och drack

rom i regnet

rom så ljus och len.



Och jag sa: Jag tycker om dej.

Och du sa: Jag tycker om dej.

Det var väl bara nåt som vi sa

som vi sa för att det lät så bra.



I oktobernattens grav.

I Stockholms svarta skog

värms jag än av det du gav

och det du tog.

På hyllan under spegeln

där står ditt läppglans kvar.

Buteljen ligger tom i regnet.

Där våta löven far

2008-11-04 @ 22:09:22
Postat av: elli

supermysiga bilder! :)

2008-11-05 @ 20:03:50
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0