Idag var en blivande man inne på studion med sin uppblåsbara flickvän. Förutom sin nakna blåsta docka var det en massa män där. Mera dagar med män i studion. ;) bilderna var underbara men jag vet inte om jag kan vara så grym och visa några här på denna sida.

Men denna upplåsbara docka fick mig att tänka på  

Du vet att du har en dålig dag då…

  • Din uppblådbara flickvän exploderar
  • Då du hoppar ur sängen och missar golvet
  • Du går på blind-date visar sig vara ditt ex
  • Du sätter bh. På fel håll och den passar bättre.
  • Eller helt enkelt när molnen vägrar fastna… ( anna den sista var  test och se hur bra du kommer ihåg din tid i skellefteå.

 

Ja du Anna hur ska jag befria dig från sekten The Secret. Jag ber er alla som läser denna blogg att genast tänka på Annas bästa. Ge mig tips på böcker som liknar  The Secret men inte har de sektliknande inslagen. Oro dig inte Anna jag kommer att rädda dig innan The secret tagit över ditt liv.

 

 

 

Apropå sekt liknande beteende så skulle jag nästan kunna säga att jag och Anna hade en 2 manna sekt i Skellefteå. Det var vi två mot världen. Antingen tycket det att allt vi sa och gjorde var bra annars var de emot oss.

Ni som inte varit i Skellefteå till er vill jag säga att I Skellefte finns det 2 sorters människor.

De kristna och de kriminella, och sen fans det jag och Anna.

 

Nu låste sig orden i min hjärna igen. 1 2 3 blomkruka.

 

Vad var det nu vi drack var det svartvinbärs vin?

Och hur var din version om hur vi lyckades få vin upp i taket för vad jag kommer ihåg var det högt till taket i alla fall i köket?

Sen vad sa elevhemmets innevånare när du  fick ett infall att slå av strömmen en sen kväll och morgonen efter hade inga väcka klockor ringt? Och hur vart hela ström grejen mitt fel?

Hur många fimpar tror du vi rökte? Eller var det bara jag som var så äckligt beroende.

Kaviar på dörr var vi ju oskyldiga till men vist blev de sura på oss.

Leken hur många kan sova på 11 kvm var sov du den gången? Delade du den stolen Granlund hade vält i badrummet eller var det J.O som låg och sov sött på en vält stol i barummet?

J.O vad hette han igentligen?

Jan Olof? jag kan inte tänka mig att den långhåriga galningen hette Jan Olof.

 

Och vad hette tv-spelet vi spelade med Ulrik och vad tog Ulrik vägen?

Och hur kommer det sig att jag får lust att se two moon junktion när jag skriver detta och har du möjligen den filmen ?

 

Tanten i huset brevid som lekte blomkruka så fort vi var i farten. Undra om hon återhämtade sig efter att vi flyttat från Elevhemmet. 

 

Gick någon mattställning sönder eller varför dyker det upp i mitt huvud.

Och är det så i verkliga livet att om man har en flaska vin så får man  en videoapparat?

 

Och vad har hänt med alla vi lekte med eller rättare sagt alla som vi var snälla och lät dom leka med oss?

Du och jag var ju koolas i stan.

Har du sovit i buskar utan för polishus på den senaste tiden? Och hur kommer det sig att när jag skriver detta får jag för mig jag får dig att framstå som den värsta av oss.

 

Och har du möjligen sett Eric Gadd uppträda någon gång?

Eller föredrar du att dricka tequila ?

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Annina

WHAT A DAY, THE CLOUDS JUST WOULDN'T STICK!! Jag tror jag skrattar ihjäl mig! Att vi överlevde denna tid är ett under!!

Svartvinbärsvin?? Det måste isåfall ha varit inte vår egen idé? Eller är det lättdrucket? Jag minns absolut + nektar rose alt apelsinjuise. tandborste ner - vin upp! Strömgrejen VAR ditt fel för det var du som började! Folk var ganska sura, ord som "dum i huvudet" kan ha yttrats. Fimpar... uäk!! Jag sov i en skarv mellan två madrasser på golvet, tack! Skulle aldrig någonsin somna i ett badrum! Antagligen hette han Jan Olof för vad skulle han annars heta? Jonas-Oskar? Minns att roligaste banan var Fishman, men spelet... det var ett Sega-spel tror jag? Uuuuuuulrik!!!!! Åh vart tog han vägen? Facebook? Vad hette han i efternamn??? Frågan är om Two moon junction skulle vara lika bra idag? Blomkruketanten dog av uttråkning strax efter att vi flyttat därifrån. Och ja, hennes torkställning fick stryk men jag tror inte att varken du eller jag hade något med saken att göra, var det inte någon tokig tjej på andra elevhemmet som var sur på oss? Eller jag vet inte, säkert är att vi fick skulden i alla fall som vanligt. Kanske våra kompisars fel. Nej man får en dvd, det är 2000-tal nu. Jag tror de flesta har tatuerat ihjäl sig eller sitter i finkan. Sover i säng. Jag var en snäll och blyg liten tjej. ERICA, men vad vet du, sången hördes ju knappast in till tredje båset! Men vänta nu... Eric Gadd... nu trillar det ner någon liten peng, var det den konserten vi missade eller? Ojojoj

Vad har jag vunnit? Jag har svarat rätt på alla frågor! Nu måste jag sluta skriva för jag ska på THE SECRET MÖTE! Ihihihihihihihihihihi ;-)

2008-10-25 @ 20:41:34
Postat av: Carl

Alternativ till The Secret utan sektliknande övernaturligt flum? Visst, inga problem. Richard Wisemans Tur eller otur liknar The Secret men bygger på vetenskapligt väl underbyggda teorier.



En rationell pärla på Vattumannen:



http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=64491



Mer om Richard Wiseman:



Wiseman" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/RichardWiseman



Lycka till! ;-)

2008-10-26 @ 07:20:17
Postat av: Carl

Hmm, blogg.se misshandlade min Wikipedia-länk. :(



Nåja, här kommer professor Wisemans personliga hemsida som tröst:



http://www.richardwiseman.com

2008-10-26 @ 07:35:41
Postat av: Dena

tack för bilderna! mailade dig tidigare idag,hur mår du??? plinga mig när du kan.... ha det fint

2008-10-27 @ 15:58:11
URL: http://denas.blogg.se/
Postat av: Börje Frylmark

Apropå absolut ingenting... så är du härmed utmanad :-)



http://www.borjefrylmark.se/pakkath/2008/10/29/utmanad-och-utlmnad-men-mer-utkldd-n-avkldd/

2008-10-29 @ 13:40:17
URL: http://www.borjefrylmark.se/pakkath
Postat av: Alina

hejhopp ha en fin dag! :)

2008-10-29 @ 13:44:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0