Om jag inte vara så smart som jag nu är skulle jag kunna tro att denna förkylning var ett straff som The Secret gett mig. Att sova med fönsterna öppna och fläkten igång kanske inte är det bästa när man har drabbas av en förkylning med feber. Men efter att ha klarat av en hel/ halv dag och halv natt med jobb så anser jag mig själv snart vara frisk. Klockan börja närma sig 3 och jag tänker snart kasta in handduken och sova.


Idag skulle jag har varit och firat Blondinbellas 18 år dag men vad vore  en dag på slottet när man kan jobba och vara sjuk.

 

Jag som bråkade på  min syster Linda att hon låter som en svår startad gräsklippare inser att det är nog denna förkylning som vägrar ge upp. Just natt tid smyger den sig in och retar mina lungor. Men tur är så verkar den inte smitta för ingen i min lafamilja har fått den och nu borde jag inte smittas längre.

 

Jag skickar upp bilder från dagens fotografering. Ett ungt vackert par

 

Tjo ett ännu ett blogginlägg där jag ojar  mig över att jag är sjuk borde kanske bytta namn på bloggen katjasjuk.blogg.se

 

Jag säger som mamma sa idag något om att katten tog in mössan. Mössan skulle vara mössen

Ja ja något i den stilen och boken som ligger på min att läsa/ lyssna på är svinalängorna.

Under helgen har jag hunnit med 2 böcker.

 

Svarta lögner, rött blod  av Kjell Eriksson

Och Låt barna komma till mig av Mikael Bergstrand

 

Med tanke på  alla böcker jag har läst så får dessa varken bra eller dåligt betyg.

Språket var lätt men ganska tråkigt och själva storyn  i båda böckerna har jag hört förut.

Så ganska tråkiga böcker som fungerar som tidsfördriv men lämnar inget kvar när de tagit slut.

 

För mig är en bra bok en bok som du aldrig vill  ska ta slut  och de två jag böckerna som jag tog mig an i helgen tog slut och jag jag saknar dem inte.

 

Nu lyssnar jag på Smärtans hus av Jo Nesbo

Trodde jag hade läst den men har nackdelen med att sluka böcker som jag gör är just att många blir bara en i mängden medan andra etsar sig fast och ibland har man inte koll på vad man har och inte har läst... Djävulsstjärnan en annan bok av Jo Nesbo. Får klart godkänt av mig 

 

 

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig

 


Kommentarer
Postat av: Georgios

Duktiga du. Puss.

2008-10-30 @ 05:57:01
Postat av: f

2008-10-30 @ 22:26:14
Postat av: jeg likte svinalængorna...krim er tråkigt og ofte veldi like uannsett.

2008-10-30 @ 22:28:57
Postat av: fra ulle-bulle

2008-10-30 @ 22:29:47
Postat av: S

Du förtrollade mig när jag förstod hur magisk du var!

2010-02-04 @ 00:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0