Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig

 

Mamma har rätt. Jag är bra på att jobba ihjäl mig medan jag suger på att ta hand om mig.

Dags att uppsöka min naprapat igen. Att somna och vakna och ha ont i huvudet har börjat bli en ovana igen.

Dagar utan värk i nacken  och huvudet har inte varit här på länge. Har nästan slutat reagera på att jag har denna värk orkar inte ens klaga till min älskade man.

Fast det börjar bli en vana som jag inte ens reagera på. Känner mig trött och grinig men kan inte sova. Men nu får det vara nog. Jag tänker faktiskt börja sova på natten och så fort jag hunnit i kapp tänker jag ha minst 4 timmar om dagen utan jobb.

Senaste tiden har jag jobbat från att jag slår upp ögonen tills de stängs.

Helt sjukt.  Middagen har jag tagit in sittande vid datorn.

Till och med när jag varit magsjuk har jag varit tvungen att jobba.

Allt jobb som ligger och väntar på att bli klart hinns inte med. Datorn jobbar så den kokar och så gör även min hjärna. Timmarna på dygnet räcker inte till.

Att vara Mamma och Maka har jag inte ens hunnit tänka på.

Vist jag har jobbat hemifrån men inte ens suttit ned och ätit med barna utan ätit vid datorn.

Sociala biten med vänner om jag ska hinna umgås med dem så har det fått komma hit till studion och tittat på när jag jobbat. Tjo ho vad det är kul att vara egen företagare. Men nu jävlar måste jag få rutiner. Jag och Georgios har pratat om rutiner i över ett år.

Konstigt nog har bara mina rutiner handlat om jobb hur jag ska få rutiner att jobba snabbare och mera. Men Rutinen att hinna med allt annat som kallas liv har jag förträngt.

När jag har myss kväll hemma med barna sitter jag i soffan och jobbar samtidigt som jag ser film.

När jag pratar med vänner och familj är jag så glad att jag har headsett så jag kan jobba samtidigt som jag pratar med dem.

Att göra 2 saker eller flera har blivit en vana eller rättare sagt ett måste.

 

 

Drömmar består av att telefonen ringer i drömmarna. Datorer blir stulna hårddiskar kraschar och bilder försvinner.

 

Jag säger det igen. Helt sjukt.  Men denna vecka ska jag använda till att börja mitt nya liv.

Ett liv som jag hinner vara  Katja och inte bara fotograf katja. 

om nu min kära mor skulle se detta skulle hon säga Ja ja vad var det jag sa.

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Annina

Låter som en bra plan att ta det lite lugnare! Du har tur som har din hobby som jobb, men risken är ju att det inte är kul till slut om det blir för mycket, ta du och lägg huvudet på mjuk-kudden ibland och stäng av datorn! Kram!

2008-10-21 @ 13:04:52
Postat av: CHristina

Så då är det dags att släppa jobbet och komma iväg på lite festligheter med mat och dryck uppdukat.

Jag smsade igår till dig om den 12e november, har även kommentarbombat Rick så får vi se om han faktiskt är kvar i detta avlånga land.

Hör av dig, det vore trevligt om du och Rick vill komma, annars får du väl bara gå med greken din, fast han är ju självklart oxå välkommen även om Rick följer med.

Kramen, Christina (från Vilhelmina) och Mary (had a little lamb)

2008-10-24 @ 09:57:59
URL: http://www.christinavalente.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0