För ens komma på tanken på att besöka Ikea  en regning söndag. Hur slut i huvudet får man vara?

Jag hann inte ens innanför dörrarna innan jag ångrade mig och ifråga satte mitt beteende. Är detta inte ett svårt fall av Svensson beteende . Det som skrämde mig mest var just att jag i vanliga fall skulle ha sagt nej för fasen när jag såg parkeringen. Men istället berömde jag mig själv för mitt nya kloka beslut att inhandla en orange regnkappa.

Så jag tog mig in och snabbt tog jag mig upp för rulltrappan och tittade snett på  alla som blockerade min väg. Där någonstans borde jag verkligen insett att detta inte är en dag för mig jag brukar springa in 10 minuter före stängnings dags  och vet exakt vad jag ska köpa  och hitta den kassa som ej innehar en kö.

Och om det trotts allt är fullt med folk som står och köar med vagnar fulla med berg av små tjafs så ger jag genast upp och lämnar min vagn eller påse med saker och går ut och kommer tillbaka en annan dag. FÖRLÅT mig alla som får plocka ut mina kassar med onödiga saker bara för att jag vägrar stå i kö.

 Men idag inte nog med det jag bestämde mig för att jag skull dricka kaffe. Ja, kaffe på ett proppfullt Ikea med skrikande små barn och otåliga män.

Där någonstans tog alla min kraft slut. Allt jag hade plockat ihop var en Golden gosse hund.

Lyckades övertala min man att detta var ett nödvändigt ont. Jag bara måste ha denna hund till barn fotograferingarna som komma skall denna vecka.

Gud straffa mig inte. Jag ville ha den och kramas med när jag sover över i studion. Om Georgios inte varit så trött och distraherad av alla barn som stod och slet i leksakerna så hade han genast sett att jag viftade på mina öron.

En ljugande katja avslöjas så fort man ser på henne hon får svåra ryckningar i ansiktet och kan inte fokusera ögonen så hon tittar på alla annat än just den som hon ljuger för. Och öronen viftar så att hon nästan lyfter från marken.

 

När jag satt och fikade och mitt kaffe och min morotskaka var slut drabbades jag av svåra tvångstankar.  Det kom ett par och satt sig i samma bord som oss. Och hade en cheesecake liknade bakelse. Jag fick koncentrera mig hårt och länge  min lust att ta min gaffel och ta mig en bit av kvinnas cheesecake var så stor att min behärskning att hålla mig ifrån att sno hennes fika gick över till att jag fick en tvångstanke att jag ville säga högt att hon skulle flytta sin tallrik om hon huvudtaget skulle få sitta i samma bord som mig. Men jag var en duktig flicka och reste mig och gick vidare igenom Svenssons massan. Jag slog mig fram med armbågarna Försökte köra över kärringar med sura miner som fräste åt sina män.

 Tillslut hamnade jag in fyndhörnan där det aldrig finns något att fynda men satta mig ner och tänkte att jag tänker inte flytta på mig förrän de bär ut mig till bilen..

Men tanken och vad jag gjorde gick inte ihop. Jag reste mig och lyckades förhandla till mig att jag skulle få gå förbi kassorna och vänta medan min man stod i kön från helvete.

När min man tillslut kommit levande ur kassan gick vi ut i spö regnet. Och VI HADE GLÖMT BORT VAR VI PARKERAT… Skit kul lek att hitta en volvo på en full parkering när regnet öser ner.

Jag har stora svårigheter att hålla mina ögon öppna.

Jag har insett att stanna upp i arbetet är farligt för arbetsmoralen. Man blir ju så trött och vill ju bara sova hela dagen eller typ en vecka.

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig



Kommentarer
Postat av: Therese

jättefina bilder :D och roligt skrivet :D

2008-10-05 @ 20:58:20
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

vad kostar en fotografering?



Snygg blogg!:)

2008-10-05 @ 21:21:04
URL: http://princessemma.blogg.se/
Postat av: Eimi Amanda Devine

Katja gumman

gissa vem soma ska bli mamma!!!!?

2008-10-06 @ 07:58:10
URL: http://platinumpussy.blogspot.com
Postat av: Annina

Ja jisses vilken mardröm! Stackars stackars... Georgios! ;-) Men vem kan inte få en blackout ibland? Söndag = vilodag ??

2008-10-06 @ 10:37:41
Postat av: Georgios

Tack för att du är så förstående Anna, men jag tror faktiskt att det var Katja som led mest trots att hon var så oooooooooooooootroligt söt i sin orange regnrock :)

2008-10-06 @ 11:04:10
Postat av: Georgios

Nu har jag väntat jättelänge på ett nytt inlägg! Jag får abstinens! Ge mig mer underbara texter!

2008-10-06 @ 12:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0