Jag bor på 77 kvm.  2 vuxna, 2 barn, 2 hundar, 2 katter en skäggagam. mina 3 damm fiskar dog de hade överlevt en vinter men när jag rengjorde den lilla dammen jag hade till dem så antar jag att de fick nytt liv och under natten hoppade de ur dammen endas Doris hittades Nemo var borta. 

 

Vi har haft något som kallas En afrikans tvåfotting. Fråga mig inte varför men min man fick denna i 30 år present av en vän som med tanke på presenten inte kan ha tycket speciellt bra om han. Eller kanske var de mig de försökte få ut ur vårt hus.

De lyckades nästan... Vid synen av denna TUSEN FOTING ( som kallas 2 fototing den hade 1000 så stickande ben )men pansar skal  som dessutom utsöndrade cyanid höll jag på att börja grina. att den sen var i ett glas terrarium utan något som helst lock fick mig att drömma mardrömmar om detta lilla kryp som jag genast döpte till Kräket.

 

Av någon anledning så fick jag för mig att bli vän med detta kryp.

Efter månader av psykisk terapi av att bara se denna hemska varelse så komma jag till stadiet nu ska jag viss upp för min webbkamera vilket päckel jag har hemma.

 

Först ner i denna helvetes håla var min han förklädd med en ugnsvante. 

eftersom jag lyckades få mina barn och min man ta i Kräket så var jag efter månader som kändes som år vågade jag  ta i Kräket.

Några veckor senare var Kräket dött. Han hon dog av ut torkning. Den sprang och sprang tills den inte rörde sig mera. Så man kan säga att den dog av min kärlek. 

 

Nu stod vi där med ett tomt terrarium. 

Shoppholik som jag var så såg jag genast till att Skala flyttade in. 

 

 

Skalas öde vart inte långt. 

Jag vet inte hur kanske har jag förträngt det... Men våran hund vi hade då BONITA. hon tog en tugga av Skala.

 

Paniken var stor. Min man och jag såg snabbt till att byta ut Scala och vårt dåliga samvete gjorde att vi köpte en skalman. Detta tror jag inte barnen vet.

 

Scala och Skalman lever lyckliga i flera veckor. Tills de parade ihjäl sig. 

Ja de vatten Sköldpaddor som de var låg i 3 dagar och parade sig. sen dog de. 

 

Tro inte att jag gav mig.

 

Nej helvetes hålan som jag kom att kalla terrariet fick vara värd till fiskar.

 

de levde ett tag men de dog också.. Jag tror att våran minsting matade ihjäl dem.

 

Säkert av rädsla att de små fiskarna skulle gå samma väg som Scala och Skalman och Kräket.

 

 

 

Oroa er inte alla djur vänner jag lovar att inte skaffa mera Kräk eller mer vatten djur.

 

Utomhus nöjer jag mig med alla paddor som bor i dammen och ibland har de även tagit sig inomhus. 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig



Kommentarer
Postat av: Annina

Lilla Kräket! Jag minns honom med vemod... där låg han i sin glasbur och längtade ut, sen kom han ut och fick för mycket kärlek och dog! Det är som en sorglig Hollywood-produktion som tar slut innan den kommit igenom start-texterna. Scala kommer jag inte ihåg däremot, inte heller Skalman??? Var var jag??? Eller var det också en film så kort att den var slut innan jag hann till bion? Eller är det demensen? Nostalgi...... nostalgi.....

2008-09-18 @ 11:29:18
Postat av: Therese

haha härliga bilder !! :)

2008-09-18 @ 12:26:36
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Georgios

Alla dessa djur som gör liver värt att leva...

2008-09-18 @ 13:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0