Som alla andra barn hade jag mina drömma om vad jag ville bli
De andra flickorna fick gärna bli prinsessor eller  artister som Carola.

Jag ville bli Zigenare. 

Zigenare var det mest exotiska jag kunde tänka mig.
Kanske var de alla Cowboy filmer jag och pappa såg, Indian kvinnor  med det långa svarta håret var det vackraste jag visste.

Detta gick över till att jag fick en svart Barbie docka och denna docka var min finaste Barbie.
Hon var en INDIAN FRÅN INDEN OCH PRATADE INDIANSKA.. 

Min vänner fick alltid leka med alla mina blonda tråkiga barbies.
Jag lekte med min svarta barbie och stack hål i hennes huvud med brosch för att fästa fast min så kallade brosch tiaror.
TÄNK OM DET VAR EN VODOooDOCKA JAG HADE ... Där satt jag och lekte och stack nålar i hårfärste på min barbie.

Så är du en lång svart skönhet och hade under början av 80-talet väldigt ont mitt uppe på huvudet så ber jag så mycket om ursäkt. Förlåt mig jag var ju bara ett litet barn.
Nu kom jag på J HADE DU PROBLEM MED HUVUDVÄRK I BÖRJAN AV 80-talet??


Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig



Kommentarer
Postat av: Georgios

Min alldeles egna zigenerska. Du finns alltid i hjärtat.

2008-09-19 @ 17:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0