Tjoh tjingeling.

Att jobba järnet trotts att man har en huvudvärk liggande som bara väntar på att explodera det är karaktär. Eller är det och böna och be om att migrän attacken skall komma?

 Ljuset från skärmen sticker i mina ögon men min tanke är klar eller rättare så klar som den kan bli när man kisande tittar på skärmen och tusen tankar om var och hur man skall göra.

Att retusha bilder när man har ställt in skärm ljuset på lägsta ljus är inte någon höjdare.

Om jag nu var läsare av denna blogg så skulle jag fråga mig vad denna bloggare pysslar med förutom självömkan. Man ska inte vara blödig om man är från norrland.

Har just proppat i mig panodil men i min värld är panodil som socker piller.

Fy fabian vad det är synd om mig just nu.

Det bästa med att vara datanörd är just att man kan sitt tagentbord så bra att fingrarna bara går av sig själv man behöver inte titta. När jag tänker efter så skulle jag kunna skylla på att mina fingrar är snabbare än min rättstavnings mekanism så det är därför jag stavar som en kossa.

Hur som helst tog Jessica sig hit en sväng idag.

Vi håller tummarna att våran kollektion skall komma snart. Och att det denna gång går som vi hoppas.

Det kommer bli sååå spännande och oj oj vad vi ska bli snuskigt rika när vi blir stora.

Så man kan säga att jag har två företag och då kan man ju nästan tycka lite synd om mig eller kanske inte .Vad är detta för något självömkande beteende?

Livet är toppen.

Jag kom just på vad det är som gör mig så tjurig.

Min lista att göra idag blev i samband med min huvudvärk inte riktigt som jag tänkt mig och därför känner jag mig sjukt stressad. Imorgon skall jag gå ut och busa med ett gäng flickor men jag skulle helst stanna hemma och jobba.

Men som store syster måste jag underhåll min minsta syster när hon kommer till storstaden.

Annars kan hon kanske gå vilse. Fast skulle det göra något om hon gick vilse?

Som liten såg jag Vilse i pannkakan och det har inte skadat mig bara gjort mig totalt osorterad i min hjärna när jag lägger den sidan till.

Men som pärlplatte generationen har jag lär mig att ha tålamod.

Tänk alla gånger man satt och byggde sitt vackra mönster när någon av de andra dagis barna sprang in i en och halva pärlplattans spreds ut sig över bordet just den pärlplattan som skulle ha varit färdig om man bara fått dit 3 pärlor till.

Så trotts att man vuxit upp men staffan vad han nu hette och lill strumpan så har man klarat sig bra. Och det tror jag beror på att vi hade Rulle . Hej alla barn, jag heter Rulle...

http://www.youtube.com/watch?v=aTjY8ztTqpw&feature=related

 

Veckan höjdpunkt var Balongdansen där tre män med helt alldagliga utseenden dansade omkring nakna med endast några ballonger att skyla sig med.

Så fredagar satt jag som fastklistrad framför tv och hur mycket och hur hårt man än tittade så kunde man inte se deras snoppar. Nu efteråt undra jag vad som ens fick mig att vilja se Sven Melander, Lasse Åberg och Bosse Larsson kön.

Kanske var det bara för att se om de verkligen gick att dansa naken och vara så snabba att byta balongen. Deras håriga rumpor gick ingen miste om.

 

Werner och Werner det går lika bra med selleri. Fasen jag viste inte ens vad selleri var för än anna bjöd mig på selleri pasta och då vill jag påpeka att anna och jag lagade inget som liknade mat det första åren av  våran tid tillsammans.

Nöjesmassakern var helt enkelt de bästa underhållnings programmet genom alla tider.

 

Vem kommer inte ihåg denna???

Vad svenska barn önskar sig mest av allt

http://www.youtube.com/watch?v=08o6JyvvtP8&feature=related

Grön Asfalt

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZvovmGFpF9A&feature=related

Torkningsproblem

http://www.youtube.com/watch?v=_8XMUrTG5y4&feature=related

Pussel

http://www.youtube.com/watch?v=vehDp37pLug&feature=related

 

 

helge och olle fyllhundarna på kanariöarna

 

http://www.youtube.com/watch?v=p8oR2gPDuJs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=OPyrzklvQmQ&feature=related

 

så med skratt och sockerpiller är nu min stress och huvudvärk borta.

här kommer mera grekland

 

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Georgios

Hej pussgurkan, du vet väl att du är vackrast i världen. Hälsa Noppe från mig.

2009-01-24 @ 21:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0