Nu har jag inte svamlat på så länge att mina tankar svämmar över.

Vet inte riktigt var jag ska börja och när jag skall sluta men det hör ju till om man har varit på denna blogg tidigare. Allt är en rörig sörja av tankar och felstavade ord.

Idag pratade jag med min syster Marlene och jag tror minsann att vi snart kan fä följa hennes liv i storstaden.

Men som vanligt hoppar mina tankar över till något annat nämligen min önskan om att börja använda min blogg som skaller sida. Men vem är intresserad över att jag lättar på min hjärta om vad det är som händer i alla mina bekantas liv. Kanske lusten bara består av att rensa hjärnan från allt som ligger lagrat. Ingen behöver vara orolig att jag skall lämna ut er här och nu jag spar helt enkelt allt till mina memoarer. Memoarer nä vet ni vad  mina vänners liv är inga storsäljare jag får helt enkelt förlita mig på att mina erfarenheter skall vara säljande om jag kastar mig in  för att skriva memoarer men jag tror ett sådant försök skulle sluta i en rörig sörja av tankar och felstavade ord.

Så  era hemligheter är säkra hos mig nästan säkra. För denna slask tant har en klok gumma som bor i italien haaa GUMMAN ANNA fy vilket elakt påhopp. Än är vi inte gummor även om vi må tycka att vi levt ett långt liv.

Det som är så bra med Anna är just att hon är så förbaskat förnuftig. Jag blir lika chockad varje gång jag pratar eller läser hennes blogg. När jag träffade Anna var hon en 15 årig oskuld som var snäll och gjorde inget väsen av sig. SEN VART  VI BÄSTISAR och jag lärde henne allt jag kan.  Nu förstår ni nog varför jag blir så chockad av att hon är så klok.  Ibland funderar jag om hon spottade i glasen medan jag söp bort så många hjärnceller jag kunde.

Hur som helst är det skam att det är så förbaskat långt till ITALIEN.

 

När jag tänker efter så har jag en till bikt tant som har lagt till i OSLO.

Inte lika långt dit men jag känner mig som en hemsk kvinna och vän men om jag nu skall åka 3 timmar flyg eller 6 timmars tåg så åker jag hellre till den Italienska maten än att slåss men skidåkande norrmän och jag tror minsann att hela Son som Ulrika bor i kryllar av mygg och lussekoftor.

Så det idealiska vore om Ulrika tog sitt pick och pack och flyttade till Italien.

Nu kan man ju undra varför Ulrika skall flytta till Italien och inte till Stockholm.

Jag är lika förvirrad som er  hon skall givetvis  i första hand flytta hit till STHLM.

 

Nu blev jag alldeles sentimental jag vill dricka massa rödvin med dessa flickor på samma gång.

 

Ibland är jag så smart att jag får ont. Om jag säger att jag skall gifta mig igen med mannen i mitt liv så vet jag att dom kommer flygande vart jag än i världen är. Sen lämmar jag min man hemma och förvandlas till intellektuell rödvins filosof  tillsammans med Anna och Ulrika…

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se eller vill ni boka en fotografering maila mig


Kommentarer
Postat av: Annina

Godmorgon! Ja det där med att spotta i glasen... Katja jag minns inte, du vet minnesluckorna............. ehehehehe..........

Un bacio!

2009-06-19 @ 10:14:05
URL: http://blog.annatherese.eu
Postat av: ulle

jeg er enig, vi drar til Italien!!!!

2009-08-02 @ 18:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0