Jag som i alla år vägrat att se melodifestivalen, Skyllde på allergiska reaktioner. Idag satt jag framför tv så förtvivlad för att jag insåg när melodifestivalen var slut att jag missade caroline af ugglas. När poängen utdelningen började skrek jag av lycka när LULEÅ min hemstad hade den goda smaken att ge 12 till Caroline. Jag försökte intala min 11 åriga son att äntligen skulle den rätta låten vinna. Snabbt sjönk mitt hopp och jag började tjura som ett litet barn.

Leon hejade vilt på Måns och skrek för varje poäng han fick. Jag till och med försökte muta han med om han hejade på SNÄLLA SNÄLLA så skulle han få 200 kr om den vann.

Men han vägrade ge upp sin måns idol. Måns var det inte den elaka katten i Pelle svanslös?

Och hur kan man vilja att en elak katt skall vinna? Vad tycker du om det Sussie?.

Mot slutet var jag arg på alla städer från umeå och neråt Jävla taskig smak och vem fan satt i den juryn och vad var deras kompetens att bedöma låtarna.? Kunde de inte ge Caroline af ugglas en 12 eller 10 så kunde de helt enkelt låta bli att rösta.

 

Jag satt och tjurade och vägrade prata med min man och son som sa att jag inte kunde mena allvar med min sura uppsyn. Tillslut avbröt jag tystnaden och sa att jag var super arg och har PMS så jag har rätt att tycka att Juryn borde bli ogiltig förklarad.


sen kom stunden då Måns fick dåliga poäng och jag skrek av lycka.

Min son började genast förhandla om sina 200 kr.

Jag bönade och bad när Carolina fick sina poäng och aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunna föreställa mig att en sådan kass låt skulle vinna.

Hellre Måns om inte Uggla. Nu är jag tillbaka till allergi stadiet och kommer aldrig se den igen.

 

När melodifestivalen var klar så gjorde vi vårt bästa för att spela Snälla Snälla på högsta ljus så att hela huset skakade. Vi spelade för kvarteret. Ingen kan ha gått miste om vilken låt vi hejade på.

Helt fel låt vann Aftonbladet rätt låt vann  rena rama katastrof enligt mig.

Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se  eller vill ni boka en fotografering maila mig 


Kommentarer
Postat av: Sussie

Du tänker väldigt långsökt. Men med närmare eftertanke borde ni ta tag i det innan det går för långt. Ta ett snack med din son som bangar 200kr för en kille som säljer sig, han praktiskt tagit horar ut sig på sin hemsida. Det kan bli allvarligt det här, som att sova med katter.

;)

2009-03-15 @ 01:21:12
Postat av: Annina

1993 eller 1994 på elevhemmet kommer jag ihåg att du mobbade mig en gång för att jag lyssnade på en gammal madonna-låt (när jag förklarade att det var en samlingsskiva sa du att okejdå det var kanske ok dådå men inte helt övertygad). Och nu sitter du själv och ser melodifestival! Ha! Själv har jag av naturliga skäl missat denna tävling sedan 2004, hänger inte med alls längre och har inte den blekaste vem måns är, jo förutom katten i pelle svanslös alltså???

2009-03-15 @ 11:59:31
URL: http://blog.annatherese.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0