Nu tänkte jag skriva om min relation till fotboll… Fotboll och jag har ingen relation i alla fall ingen som jag är nöjd över.

Många är anledningarna till att jag avskyr just denna sport mer än all annan rörlig aktivitet som visar på bästa sändningstid är för det första LJUDET… Det känns som ett hemskt brusande i bakhuvudet och de så kallade kommentatorna  de har en förmåga att prata om allt oviktigt de bara kan komma på. Zlatan tar bollen på högerkanten. Hallå vem fan är intresserad att höra dessa tråkiga röster upprepa vad som man just ser på tv… Kom igen erkänn att det är så att de flesta som ser på fotboll är män som sitter med fjärrkontrollen i en hand och ölen i den andra… I sådana fall kan jag förstå ifall de behöver någon som översätter vad som sker på tvn.

I hockey kan jag förstå om någon måste hålla koll på alla snabba attraktiva män som gömmer sig bakom alla masker och slås med klubborna.

 

 

Sen kläderna fotbollspelarna har på sig… Strumpor upp till knäna och shorts. Hur attraktivt är det?

Jag är lessen men jag går inte igång på män med knästrumpor för min del känns det som om de lika gärna kunnat ha på sig strumpbyxor.

De här med gult kort om de nu skulle få för sig att ta av sig tröjorna det var där de verkligen förlorade mig, Nu finns det inte en chans i världen jag skulle sätta mig och se på fotboll.

Förr fanns det i alla fall liten chans på någon slags action på plan.

En annan sak som irriterar mig de gör ju för fasen aldrig mål. Hur kan man vilja 90 minuter med män klädda i strumpbyxor springande omkring utan att använda de minsta lilla våld de bara springer fram och tillbaka och fram och tillbaka och jagar en liten boll.

 

Jag förstår inte att  fotboll har så många anhängare det måste vara den mest omatcho sport som någonsin skapas.

 

Män som springer fram och tillbaka i knästrumpor och män som sitter ser på samtidigt som de hinkar i sig öl så  de måste ha översättare för att förstå vad som händer på tvn. Nej fy fabian INTE UNDRA PÅ ATT det finns så många Bitterfitter i sverige…

 

Jag tar glatt på mig min bitterfitta attityd när fotbollen slås på.

Ska mannen se hockey har jag mycket bättre förståelse för vad han pysslar med.

Det är riktiga grejor. Hockey det går snabbt det är våldsamt.

Jag går igång på Hockey men fotbollskvällar nej tack

 

Det är bara att jämföra männen Ravelli eller Salming

Fotboll eller hockey

tam eller Macho

knästrumpor eller susp

missmatch
Tjejerna från www.missmatch.se stylist Jessica Flemström
Fotograf Katja Elmén  mer info på www.zinq.se eller vill ni boka en fotografering maila mig



Kommentarer
Postat av: Anonym

katja! du är grym!!! puss!

2009-10-10 @ 22:19:22
Postat av: Annina

Haha! Du glömde det faktum att fotboll är den kanske enda gången du kan få se ett gäng vuxna karlar gråta! Jag brukar hur som helst heja på det lag som har tightast tröjor, faktiskt var det nog så jag upptäckte det italienska landslaget för massor av år sen! (även om de tyvärr har bytt tröjor sen dess!)....

2009-10-12 @ 10:16:55
URL: http://blog.annatherese.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0